Monday 14 March 2011

Tesco Walk for Kids 2011~

Assalamualaikum & salam sejahtera semua..

Bersamaan 13 Mac 2011 berlangsungnya Tesco Walk for Kids 2011 di Putrajaya Water Sports Complex, Precint 6.. Ini first time aku join program-program seumpamanya.. Aku join pun kawan aku yang tolong register semua.. Yang aku tau aku bayar RM 10 untuk registration.. Hahaha..

Program ini start pukul 8.00 pagi, kena pulak hari Ahad.. Kena bangun awal dan korbankan waktu tidur aku yang hanya boleh dinikmati pada hujung minggu.. Anyway, aku kuatkan semangat untuk bersama-sama menjayakan program ini, tambahan dengan sokongan rakan-rakan sekolah lama aku..

Sebelum terlupa, program Tesco Walk for Kids adalah bertujuan untuk mengumpul dana bagi mendirikan sebuah rumah perlindungan kanak2 jalanan yang dinamakan Rumah Nur Salam di kawasan Chow Kit..

Okay, kembali kepada cerita aku tadi.. Seawal jam 6.20 pagi aku dah bangun, then terus bersiap2 ke lokasi program di Putrajaya dari Ampang.. Aku agak terlewat sebab aku sampai lebih kurang jam 7.30 pagi.. Memang ramai orang yang hadir, aku bangga menjadi salah seorang daripada mereka.. =P

Warming up dulu before walk~
T-shirt free, design not bad.. Boleh jadikan kenangan~
Tepat jam 8.00 pagi, urusetia melepaskan peserta-peserta.. memang excited even tak dapat hadiah pun.. Hahaha.. First time lah katakan.. Berjalan sejauh 4.5 KM, tak ada lah jauh sangat.. Ingatkan boleh usha aweks2, tapi tak ada yang cun & menarik perhatian pun.. =(  Tak kisah lah, dapat tengok scenery pagi di Putrajaya Lakeside yang indah dah memadai.. Bak kata Diyana, rasa macam kat oversea.. Hahaha..

Jay, Farid, Sue & Diyana yang semangat terlebih~
Dah nama pun Walk Program, berjalan je la.. =P
Bergambar sebentar dengan mereka~
Sempat lak posing.. Hahaha~
Best jugak sekali-sekala join program macam ini, disamping dapat beramal, dapat makan breakfast free, dapat menikmati scenery yang indah plus menyihatkan badan.. 4 in 1, okay lah tu kan? Apa2 pun aku enjoy join program ini..

Alhamdulillah, kami semua dapat menamatkan berjalan sejauh 4.5 KM, berpeluh jugak lah.. Sampai di garisan penamat, urusetia terus bagi sijil & kupon goodies.. Then, dapat breakfast free, kenyang beb.. Minum milo plus makan nestle fitness cereals with low fat milk.. Memang pakej sihat lah..

Yeah2, bukti kami berjaya sampai di garisan penamat~
Goodies from Tesco~
Okay la, sampai di sini saja ceritaku buat kali ini.. Semoga anda semua dapat bersama-sama join program seumpamanya pada masa akan datang.. Bye~

Note: Thanks to Farid, Sue, Apo, Diyana & Jay~




No comments:

Post a Comment